Gaz niszczy silnik i psuje samochód

Nie, jeśli spełni się kilka wymogów.

Podstawą jest odpowiedni dobór instalacji oraz jej poprawny montaż przez wykwalifikowanych pracowników. Bardzo wiele zależy od zakładu, w którym dokonano montażu oraz od samego mechanika. Najczęściej bowiem awaryjność wynika ze stosowania nieodpowiednich zespołów.

Oczywiście odpowiednie właściwości gazu są również bardzo istotne. Dlatego m.in. warto zdecydować się na zakup autogazu o odpowiednich parametrach.

Jeżeli konstrukcja silnika pozwala na utrzymanie wyższej temperatury w okolicy zaworów wydechowych, to trwałość silnika zasilanego LPG będzie większa niż silnika pracującego na benzynie. Spaliny mieszaniny powietrzno gazowej nie zawierają takich zanieczyszczeń jak spaliny mieszaniny powietrzno benzynowej. Na tłoku i ściankach cylindra nie osadza się tzw. nagar.

Jeżeli zastosujemy zasilanie gazowe do silnika o większym przebiegu eksploatowanym na oleju mineralnym, wówczas silnik zacznie oczyszczać się z nagarów, co spowoduje wzrost luzu pomiędzy tłokiem i cylindrem a w efekcie doprowadzi do zwiększonego zużycia oleju silnikowego.

Nieprawidłowo dobrana mieszanina powietrza i gazu również może doprowadzić do uszkodzenia silnika, tak jak przy nieprawidłowo dobranej mieszaninie powietrza i benzyny